Saturday 25 November 2017

MEMBENTAK GEMPITA

Image result for hadits berdiam itu lebih baik



Lewat waktu, banyak yang ditinggalkan dan banyak juga yang aku cicirkan. Senang yang kucari rupanya sesak yang ku nampakkan. Simpul ikatan yang ku leraikan, rupanya rapi membelit ikatan.


Aku kejar sana sini, tapi matlamatnya hanya depan mata.  Penatnya mengejar, rupanya sinaran hanya lah kaca . HIKMAHNYA..... AKU BERHENTI, berdiri tenang, hilangkan lelahku, akhirnya perhentian inilah membuka apa itu matlamat.


Terdendeng 2 telinga selama ini hanya menjadi hamba mendengar, tapi bagusnya biar kita mendengar dari membuka mulut, kerana kata-kata akhirnya umpama bilah tajam seakan pisau yang bisa mencarik.

JERIT, TERPEKIK, TERLOLONG, aku kira sifat ini tuli lagi membebal akan akal. MEMBENTAK GEMPITA ini akan jadi badai dalam hubungan.

Akhirnya.....Aku hanya berdiri dan menoleh, biarku undur bagaikan masa yang lalu, kerana di situ lebih banyak enak dan bahagia.




No comments: